Apneja - uzroci, simptomi, pregled, liječenje
(prestaro za odgovor)
Nenad
2013-09-09 07:00:09 UTC
Do prije par dana nisam nikada èuo za rijeè Apneja. Prijatelj mi je spomenuo
jer zna za neke moje probleme, i gledav¹i na internetu na¹ao sam ovo o
apneji:

Simptomi
Prekomjerna dnevna pospanost unatoè dovoljno dugom spavanju
Glasno hrkanje, jaèe izraŸeno u opstruktivnoj apneji
Epizode prestanka disanja od nekoliko sekundi do dvije minuta, a potom
naprasno buðenje
Buðenje s osjeæajem suhoæe usta
Jutarnja glavobolja, smetnje koncentracije, razdraŸljivost

Mogu potvrditi da su prve tri toèke pisane kao po meni. Èesto tijekom dana
osjeæam pospanost, osobito se to manifestira tijekom voŸnje auta. Hrkanje je
povremeno, ali da, glasno. Najèe¹æe izraŸeno kada sam jako umoran ili nakon
konzumacije alkohola naveèer. No najvi¹e me zabrinjava ovo træe, to mi je
rekla Ÿena, da u snu zaboravim disati, i nakon 5-20 sec se glasno trznem,
toliko da se Ÿena prepla¹i.

Da li je netko detaljnije istraŸivao apneju? Kakva su iskustva s pregledom?
Gdje se radi? Koliko èesto se radi? Tko radi? kakav je pregled? Koliko
ko¹ta? Koliko se èeka? I za kraj - kako se lijeèi ako se pokaŸe dijagnoza
apneje?

Hvala
Slavko Igric
2013-09-09 07:26:45 UTC
Mogu potvrditi da su prve tri točke pisane kao po meni. Često tijekom dana
osjećam pospanost, osobito se to manifestira tijekom vožnje auta.
LOL, hipohondrija je prilično opasna!
allecto
2013-09-11 20:50:12 UTC
Post by Slavko Igric
Mogu potvrditi da su prve tri točke pisane kao po meni. Često tijekom dana
osjećam pospanost, osobito se to manifestira tijekom vožnje auta.
LOL, hipohondrija je prilično opasna!
Apneja uzrokuje teske bolesti i, nelijecena, na dugi rok smrt. Zato je
mudrije dobro se informirati prije nego pises ovakve ocjene.

Ljudi koji pate od apneje tijekom dana su pospani i cesto zaspu na
sastanku, za stolom, za volanom, sto takodjer moze biti smrtonosno kako
za njih, tako i za druge sudionike u prometu.
Slavko Igric
2013-09-12 11:07:47 UTC
Post by allecto
Apneja uzrokuje teske bolesti i, nelijecena, na dugi rok smrt. Zato je
mudrije dobro se informirati prije nego pises ovakve ocjene.
I disanje uzrokuje teške bolesti i na dugi rok smrt. U pravu si, pregled mu
neće naškoditi ali sve dok se ne budi u panici jer se ne može pomaknuti ne
treba mu. Kad ga bude strah otići na spavanje zbog osjećaja da ima pritisnut
jastuk na lice i ne može udahnut i kad mu "strah u ulici brijestova" postane
omiljeni film onda neka ode na pregled.
allecto
2013-09-12 20:07:21 UTC
Post by Slavko Igric
Post by allecto
[...]
U krivu si pa nemoj ovdje ekipi davati "savjete" koji im samo mogu stetiti.

Apneju treba dijagnosticirati i lijeciti sto je moguce ranije, a ne
cekati da unisti sve u nepovrat.
Rado
2013-09-12 21:50:24 UTC
Post by Slavko Igric
Post by allecto
[...]
Nije to baš tako. Nije ni kako allecto tvrdi da će ti se od apneje
dogoditi istovremeno srčani, moždani i bubrežni udar sa zapetljajem
crijeva. Apneja je relativno česta pojava i kao takva je benigna: većina
ljudi je tijekom života imala trenutak apneje u snu.

Apneja je opasna kada postane kronična - u tom slučaju valja se obratiti
liječniku. Ne treba dizati paniku ako se dogodi jednom, ali ako se
ponavlja iz noći u noć onda se svakako treba konzultirati sa liječnikom
jer zaista loše utječe na organizam.
allecto
2013-09-13 18:19:22 UTC
Post by Rado
[...]
Ne znam koliko znas o apneji, ali ona definitivno nije benigna vec vrlo
opasna.

Ne postoji neki drugi nacin dijagnostike apneje osim snimanja u nekom od
centara.

Nitko ne moze napamet sam sebi dijagnosticirati koliko je teska
njegova/njezina apneja, vec je, ako se primijeti prekid disanja u snu i
ostali simptomi koji su vec nabrojani, potrebno obavezno otici na
snimanje da se izmjeri koliko iznosi AHI
(http://en.wikipedia.org/wiki/Apnea%E2%80%93hypopnea_index). I to bez
odgadjanja.
diks13
2013-09-09 19:28:10 UTC
Do prije par dana nisam nikada čuo za riječ Apneja. Prijatelj mi je spomenuo
jer zna za neke moje probleme, i gledavši na internetu našao sam ovo o
Simptomi
Prekomjerna dnevna pospanost unatoč dovoljno dugom spavanju
Glasno hrkanje, jače izraženo u opstruktivnoj apneji
Epizode prestanka disanja od nekoliko sekundi do dvije minuta, a potom
naprasno buđenje
Buđenje s osjećajem suhoće usta
Jutarnja glavobolja, smetnje koncentracije, razdražljivost
Mogu potvrditi da su prve tri točke pisane kao po meni. Često tijekom dana
osjećam pospanost, osobito se to manifestira tijekom vožnje auta. Hrkanje je
povremeno, ali da, glasno. Najčešće izraženo kada sam jako umoran ili nakon
konzumacije alkohola navečer. No najviše me zabrinjava ovo trće, to mi je
rekla žena, da u snu zaboravim disati, i nakon 5-20 sec se glasno trznem,
toliko da se žena preplaši.
Da li je netko detaljnije istraživao apneju? Kakva su iskustva s pregledom?
Gdje se radi? Koliko često se radi? Tko radi? kakav je pregled? Koliko
košta? Koliko se čeka? I za kraj - kako se liječi ako se pokaže dijagnoza
apneje?
Apneja nije baš bezazlen poremećaj.
U Splitu se time bavi prof. Zoran Đogaš na Medicinskom fakultetu, vodi
Centar za medicinu spavanja, mislim da je jedini u Evropi (centar).
Rado
2013-09-09 21:12:58 UTC
Da li je netko detaljnije istra�ivao apneju? Kakva su iskustva s pregledom?
Gdje se radi? Koliko �esto se radi? Tko radi? kakav je pregled? Koliko
ko�ta? Koliko se �eka? I za kraj - kako se lije�i ako se poka�e dijagnoza
apneje?
Obrati se svom liječniku primarne zdravstvene skrbi, on će te uputiti
dalje. Apneja je relativno česta pojava i uglavnom je benigne naravi,
ali u težim slučajevima može biti opasna.

Ako ti se ne da ići do liječnika i ako hrčeš, možeš se snimati tijekom
noći. Apneju ćeš prepoznati po tome što na neko vrijeme - desetak
sekundi pa čak i preko jedne minute - prestaneš disati. Nakon toga
slijedi glasno udisanje i nastavak normalnog disanja.

Alternativno, možeš si mjeriti zasićenost krvi kisikom tijekom noći, pa
ako ti vrijednosti padaju, to bi mogao biti znak apneje - pad
zasićenosti se lijepo vidi u grafu, kao i posljedično ubrzan rad srca.

Ali svakako najpametnije što možeš učiniti je da o tome prvo popričas sa
svojim liječnikom, umjesto da slušaš sumnjive savjete nepoznatih ljudi
po Internetu.
allecto
2013-09-11 20:47:44 UTC
Post by Nenad
[...]
Glasno hrkanje, jaèe izra¾eno u opstruktivnoj apneji
Epizode prestanka disanja od nekoliko sekundi do dvije minuta, a potom
naprasno buðenje
Buðenje s osjeæajem suhoæe usta
Jutarnja glavobolja, smetnje koncentracije, razdra¾ljivost
Mogu potvrditi da su prve tri toèke pisane kao po meni. Èesto tijekom dana
osjeæam pospanost, osobito se to manifestira tijekom vo¾nje auta. Hrkanje je
povremeno, ali da, glasno. Najèe¹æe izra¾eno kada sam jako umoran ili nakon
konzumacije alkohola naveèer. No najvi¹e me zabrinjava ovo træe, to mi je
rekla ¾ena, da u snu zaboravim disati, i nakon 5-20 sec se glasno trznem,
toliko da se ¾ena prepla¹i.
Da li je netko detaljnije istra¾ivao apneju? Kakva su iskustva s pregledom?
Gdje se radi? Koliko èesto se radi? Tko radi? kakav je pregled? Koliko
ko¹ta? Koliko se èeka? I za kraj - kako se lijeèi ako se poka¾e dijagnoza
apneje?
Apneja je vrlo, vrlo ozbilja i opasna bolest, ali nazalost nije dovoljno
prepoznata ni u medicinskim krugovima, a kamoli u javnosti. Unistava
srce, poremeti hormonalni balans pa dolazi do visokog tlaka, srcanog
udara, debljanja, dijabetesa, nazalost i smrti ako se ne lijeci na vrijeme.

Ako prestajes disati u snu, onda sigurno imas apneju, a to se mora
dokazati snimanjem u nekom od centara za pracenje poremecaja spavanja i
poremecaja disanja u snu. U Zagrebu preporucam doktora Krmpotica koji
takav centar vodi u Vrapcu - ovdje imas kontakt podatke centara u kojima
mozes obaviti snimanje pa najbolje nazovi centar koji ti najvise
odgovara i pitaj koja je procedura
http://www.udruga-apneja.hr/dijagnostika.htm i na ovim stranicama udruge
ces naci puno korisnih informacija. Za snimanje ces sigurno cekati pa se
naruci sto prije.

Znaci opca praksa ce ti dati potrebne uputnice za pregled i snimanje pa
te u centru naruce da dodjes prenociti kod njih i tamo te prije spavanja
pospajaju na sve zivo i snimaju dok spavas (vidi se imas li prekide
disanja, koliko njih i koliko su dugacki, plinovi u krvi - dobivas li
dovoljno kisika itd.) i prema snimci dijagnosticiraju imas li apneju i
koju vrstu.

Apneja se lijeci aparatom koji odrzava disanje u snu kad sam prestanes
distati, zove se CPAP (sipap). Mislim da se sad dobije preko zdravstvenog.

Nekim pacijentima preporuca se obrada otorinca i operacija ukoliko
disanju smetaju devijacije septuma ili sl., rade se i operacije nepca
ako je ono spusteno, no takva operacija nepca je vrlo bolna, a rezultat
vrlo upitan i eventualno kratkotrajan, tako da je puno bolja opcija CPAP.

Uglavnom, toplo preporucam da ne cekas ni trena, vec se odmah zaputis
svom lijecniku.
Davor Æavar
2013-09-15 13:32:28 UTC
Post by Nenad
[...]
U Zagrebu KB Vrapèe i Jordanovac.
Èeka se dosta dugo (vi¹e od pola godine), a pretraga se zove
polisomnografija.
Ja sam i¹ao u Centar za poremeæaje spavanja u KB Vrapèe.
Do¹ao sam naveèer, prikljuèili su mi aparat i oti¹ao sam spavati doma.
Slijedeæe jutro sam skinuo opremu i donio je u bolnicu. Oni oèitaju nalaz.
Ako se radi o te¹kom obliku apneje, potrebno je spavati na odjelu dok se ne
ustanovi kakav CPAP ureðaj odgovara. Nakon te procedure dobiju se doznake
koje se nose na HZZO. Neki su morali raditi i dodatne pretrage ako HZZO nije
zadovoljan.
Morao sam doplatiti oko 3000 kuna za bolji ureðaj i masku, a HZZO je platio
7200 kn.